Monday, June 29, 2009

TERKENANG PADA TEMPAT YANG DULU


Assalamualaikum pembuka kata..
Hari ini ummi fatihah tak da meeting,ada masa lah jugak nak mem'blog' kan diri..ummi fatihah saje-saja buka web UTHM..ntah rasa hati nak menjejak kan jari kat sane kan..lantas ada lah picture2 yang menggamit kenangan lalu di tempat yang penuh sejarah nih..
BUAT TEMAN2..TIADA NIAT MENGUNGKIT KENANGAN SILAM CUMA HANYA DIRIKU SAJA YANG RINDU AKAN KENANGAN ITU..
di library inilah ummi fatihah meneroka ilmu..mencari-cari sumber untuk mengilhamkan minda dalam menelusuri alam sebagai mahasiswi..corner ni kadang-kadang je aku dan geng2 ku dapat duduk..hikhikk..tp di sebalik corner ni tersirat satu kisah..tp macam banyak kisah pulak yg tercipta di perpustakaan UTHM ini..kisah yg tercipta buat teman-teman..kisah aku hanya pernah bertemu teman lama di sini..Allahyarham Sazly, teman sepersekolahan dulu tapi umur nya tidak panjang..habis sahaja praktikal di sini ajal nya tiba..aku ingat lagi perbualan ku bersama dia;
aku: ko bile nak tunang..
dia: insyaAllah sampai masa nya, klau tetibe aku langgar org jatuh ntah2 org tuh lah jodoh aku...
kali terakhir aku bercakap dgnnya..Al.Fatihah..

yang ini pulak..surau masa mula-mula aku masuk UTHM dulu..tp bukan UTHM tp KUiTTHO...uppsss..sebot betol2 yerr..surau ni dulu tempat aku berusrah n kuliah bersama-sama senior..semua ini dalam memori..tapi surau ini juga menjadi kenangan buat seseorang..

Pusat Kesihatan..aku penah beberapa kali pergi ke sini tapi hanya untuk temankan "teman-teman" ku yang tak sihat..jauh tuhh nak jalan p kat situh..lenguh lutut..hikhikk..

isk2 amenda pulak yang ade lesen L ni..bukan pusat memandu lah..tapi pejabat pos..adelah jugak pergi sini teman kawan-kawan gak..agaknye aku ni keje jalan teman kawan kot..hikhikk..tp bangunan sebelah pejabat pos tu aku selalu pergi bila ada urusan rasmi@ tak rasmi @ time bila PTPTN ada masalah..Pejabat Pendaftar lahh..macam-macam hal yang berlaku kat situh..isk2..hal yang happy..kesah yang sedih semua ada di sini..

WAHAI TEMAN..SESUNGGUHNYA DIRI KU AMAT MENGAGUMI KETABAHAN MU..MAAF KAN AKU KERANA HANYA SEKADAR PENONTON DI KALA ITU TANPA DAPAT MEMBANTU MU..

kawan2..jom makan...mahal gak makan kat cafe nih..gambo sapa pulak yang ku tepek nih..ntah lah tak kenal..cafe ni ade sweet memori jugak..ni lah cafe masa aku duk dalam kampus..1st time dating pon kan sini jugak..ingat lagi my habib pkai baju kuning dan ku hadiah kan Al-Quran merah emas buatnya..macam lagu KASIH KEKASIH..
kau tahu ku merinduimu..
ku tahu kau menyanyi ku..oh kasih...

di hati ini hanya tuhan yang tahu.

bait-bait lagu memori buat ku dan juga mungkin teman-teman ku..

hikhikk..bas nak p mana nih..meh booking tiket..ngehngeh..benornye bas inilah yang bawak diriku n teman2 p pekan parit raja n masa study kat kampus luar dulu-dulu..bila duk dalam bas ni macam2 yang dikenang dan terkenang..rasa best sgt bila naik bas ni ke UPM dan Bukit Kepong..indah saat-saat itu..apa kabar warga-warga bas seangkatan ku ini sekarang???

lastly..ni bank negara aku kat UTHM ni dulu-dulu..bank muamalat..hikhikk..PTPTN masuk je beratur kat sinih cek duit..huhu..sebelah die ada cafe jugak..lagi sedap makanan kat sinih..teman ku cik Ekin suke makan tempe goreng n sambal kicap kat cinih..Cik Yan pulak suka makan ayam goreng n paru kat sinih kan..kan..wah kuat lagi ingatan ku ini..boleh sambung study nih...miahahha..
eheh..dah tak da gambo lagi dah..ade2 tapi dalam album..lagi banyak simpanan kesah2 di sini..dah pukol 12 lebih nih..time to sleep..hikhikk..petang2 karang nak pikir pulak nak buke pose apa petang nih...
salam buat semua..

5 comments:

nur easy said...

wah, tengah hari ini dalam sejarah ya.;) erm y tinggal hanyalah kenangan..

adinda ikin said...

na..kenangn arr smua2 tmpt tu.."tmpt jatuh lg dikenang..apatah lagi tmpt bercinta n putus"...ahahaha...tpi smuakn ada hikamhnyer...Alhamdulillah...ingt next time letak pic ptraya plak tau..apapun tq kerana sudi jadi kwn n sahabat aku hgga kini...luv fatihah n udin...hehehe+ahahahha

Cahaya said...

alahai..mengenang kenangan silam
indah disimpan kejap dlm memori..
jangan pernah ada benci antara kita:-)

dynnur said...

disinilah kite ditemukan..dari pt raja yg kecik tu smpi lah ade pembangunan sume kt nmpk kan..klau de anak 5thn dok pt raje dah skolah dah anak ko...ahahhaha..

SuhailaHanafi said...

wpun aku dah rasa tempat lain, memang uthm la yang paling banyak kenangan.. tempat yang mematangkan aku.. rindula bebudak kelas dti dulu hu..