Thursday, February 10, 2011

WANT TO KISS..NAK CIUM!!


Isk..isk...ape ni tajuk cam best je?? don't move from ur desk OK....
Just want to share something for me so interesting....MORE U KISS..MORE U GET...
Jom selusuri kisah ini..miahaha..


Anak-anak umpama kupu-kupu syurga>>>>>>>>>>>>>>>
  • Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya umpama orang yg sentiasa menangis kerana takutkan Allah. Orang yang menangis kerana takutkan Allah diharamkan oleh Allah akan api neraka ke atas tubuhnya.
  • Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu di balas denan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat. Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak.

  • Barangsiapa ke pekan Muslim dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah denagn buah tangan untuk anak-anaknya, nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di Akhirat kelak. Muliakan anak-anak dengan mengajar mereka adab dam ilmu agama.

  • Barangsiapa memuliakan anak-anaknya dalam keadaan jahil dia turut menanggung tiap-tiap dosa yang dilakukannya oleh anaknya itu dan barangsiapa membekalkan anaknya itu turut diperolehinya.

  • Barangsiapa ke pasar dan membeli suatu barang utul ahli keluarganya dan dia memikulnya ke rumah; pahalnaya seperti dia memikul sedekah untuk orang yang sgt berhajat. Hendaklah mendahulukan anak-anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.
  • Seorang lelaki bertanya: " Ya Rasullah, kepada siapakah haus ku berbakti ?"
  • Jawab baginda :" Berbaktilah kepada ibu bapamu"
  • Kata lelaki itu lg: " Ibu bapaku sudah tiada lagi"
  • Sabda Nabi Muhammad SAW: " Kalau begitu berbaktilah kepada anakmu, ibu bapa berhak terhadap dirimu dan anakmu berhak ke atas dirimu"....... ( sayu nye baca yang akhir ni...cukupkah aku memberi hak pada anak ku???...cukupkah segalanya??)

Waallahua'alam ....

9 comments:

Cahaya said...

bonda nk kiss juga bleh???? hehe

HudaAteh said...

mai, klu anak lelaki pulak???

nur easy said...

hak seorang anak..;)

dynnur said...

isk2..alahai rmai nye komen..aku ni mule tebace mmg kagum laa jugak..tang ayat akhir tu aku cam malu sendiri...anak ade hak atas ibu bapa..uwaaaa....

dynnur said...

ude: klau anak laki ce crk ..sbb aku byk jmpe psl kelebihan melayan anak perempuan ude..uhuhu..klau ko dpt ko tepek blog ko eh...

dynnur said...

bunda: kiss uncle ein udahleee...

HudaAteh said...

ok ok skrg aku cari..ngeh ngeh ngeh

Cahaya said...

dynnur- itu xyah tulis kat blog...sentiasa..ahhahaa

ude- tu maknayer dh tiba masayer ko bagi rizqin adik pompuan de..hehehe

dynnur said...

ngeh3..yok..ude geng preggy thn dpn..ahahhaha..ke ko nak thn ni gak!!